Vandaag de dag staat de gezondheid van een mens hoog in het vandaal (dit is eigenlijk altijd al zo geweest), maar een gezonde(re) levensstijl wordt ook steeds meer aangemoedigd. Zodoende gaan mensen vaker sporten, (proberen) gezonder te eten en willen mensen ervoor zorgen dat zij ook genoeg fruit eten. Een gezondere levensstijl is uiteraard alleen maar aan te moedigen, maar wat is er naast de bovenstaande aspecten nog meer belangrijk voor een gezonde levensstijl?

Naast gezonder eten, vaker te gaan sporten en meer fruit te eten is het ook van groot belang dat men ervoor zorgt dat zij genoeg vitamines binnenkrijgen. Dit kan door het eten van veel dierlijke producten, plantaardige producten en door het eten van veel fruit. Uiteraard moet er dan wel variatie plaatsvinden in de bovenstaande producten. U heeft er namelijk weinig aan als u elke dag rijst, met kip of varkensvlees en een salade eet. Ook bij het eten van fruit moet er voldoende variatie plaatsvinden, als u bijvoorbeeld elke dag een banaan eet dan krijgt u enkele vitamines niet binnen die u wel binnen zal krijgen als u de banaan regelmatig afwisselt met een appel en/ of een mandarijn.

Er zijn enkele vitamines die u (eigenlijk) dagelijks binnen moet krijgen en dat is niet alleen noodzakelijk voor een gezondere levensstijl. Deze vitamines zijn onder andere vitamine b 12, calcium, magnesium, en uiteraard vitamine d. Vitamine b 12 is belangrijk voor de verzorging en in stand houding van het zenuwstelsel, verbetert het geheugen, geeft extra energie en biedt bescherming tegen allergenen en giftige elementen. Calcium helpt tegen een hoge bloeddruk, voorkomt hartklachten en houdt de huid gezond. Magnesium helpt een hoge bloeddruk tegen te gaan, beschermt tegen hart- en vaatziekten en is van ongekende waarde bij het doorgeven van zenuwimpulsen. Vitamine d kunt u binnen krijgen door uzelf bloot te stellen aan de zon en het versterkt uw immuunsysteem, en is noodzakelijk voor sterke tanden en botten.

http://www.topvitamins.nl